Koleksi Rahsia Doa Dan Amalan Penunduk, Pengasih, Pelaris Dan Agar Desegani

Wednesday, April 23, 2014

DOA MOHON KESEMBUHAN PENYAKIT DAN DOA MOHON KERINGANAN DAN KEMUDAHAN


DOA MOHON KESEMBUHAN PENYAKIT DAN DOA MOHON KERINGANAN DAN KEMUDAHAN.

DOA PENYAKIT 1

DOA PENYAKIT 2


Hidup Menjadi Mudah dengan Menjalankan Agama Allah

Dibaca selalu doa-doa ini kepada yang ada penyakit zahir dan batin supaya dapat menjalankan ibadah puasa dan ibadah lain dalam bulan Ramadhan. Kepada yang kurang upaya dipermudahkan dan diringankan kesengsaraan dalam melakukan amalan-amalan yang dirasakan berat, terasa mudah untuk dilaksanakan.  

Sebahagian besar manusia beranggapan bahawa agama menjadikan hidup mereka sulit dan mereka dibebani dengan kewajipan-kewajipan yang berat. Sesungguhnya ini merupakan anggapan sesat yang dibisikkan oleh Syaitan kepada manusia agar mereka tersesat. 

Sebagaimana telah disebutkan terdahulu, agama itu mudah. Allah menyatakan bahawa Dia akan memberikan kemudahan kepada orang-orang beriman setelah mereka menghadapi kesulitan. Di samping itu, ajaran agama seperti bertawakal kepada Allah dan meyakini takdir juga dapat menghilangkan semua beban, kesulitan, dan penyebab penderitaan dan duka cita. 

Bagi seseorang yang hidup dengan agama Allah, tidak ada penderitaan, duka cita, atau putus asa. Dalam beberapa ayat, Allah menjanjikan akan menolong orang-orang yang berserah diri kepada-Nya dan orang-orang yang membantu agama-Nya, dan akan memberikan kehidupan yang baik kepada mereka, baik di dunia ini mahupun di akhirat kelak. Tuhan kita, Yang tidak pernah mengingkari ucapan-Nya, menyatakan sebagai berikut:

“Ketika orang-orang yang bertakwa ditanya, 'Apakah yang telah diturunkan oleh Tuhanmu?' Mereka menjawab, 'Kebaikan.' Orang-orang yang berbuat baik di dunia ini mendapatkan yang baik. Dan sesungguhnya kampung akhirat itu lebih baik, dan itulah sebaik-baik tempat bagi orang yang bertakwa.” (Q.s. an-Nahl: 30).

No comments:

Post a Comment