Koleksi Rahsia Doa Dan Amalan Penunduk, Pengasih, Pelaris Dan Agar Desegani

Saturday, May 11, 2013

Doa agar anak-anak segera mengerjakan solat/Prayer that the children get on prayer







Surah Ibrahim - doa KhalillulLah

رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلَاةِ وَمِن ذُرِّيَّتِي ۚ رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاءِ [١٤:٤٠]







رَبَّنَا اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسَابُ [١٤:٤١]

Wahai  RABBku , jadikanlah aku  orang yang tetap  dalam bersolat & juga semua anak cucuku, Wahai Rabb kami perkenankanlah doa ini

Wahai RABB kami, ampunilah  segala dosaku  & segala dosa kedua ibu bapaku serta segala dosa orang mukmin pada hari  yang ENGKAU menghisab


 Terjemahan Malaysia
"Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.

"Wahai Tuhan kami! Berilah ampun bagiku dan bagi kedua ibu bapaku serta bagi orang-orang yang beriman, pada masa berlakunya hitungan amal dan pembalasan

"My Lord, make me one who establishes prayer and my descendants. 'Our Lord, accept my prayer.


"Our Lord, Forgive me and for my parents and for those who believe, at the time of the Reckoning

Ada kesah sahabat ku yang saya heran dan ingin mengetahu rahsia bagai mana dia dapat membentuk semua anak-anaknya lelaki dan perempuan, besar dan kecil mengerjakan solat dengan segera walau pun dia bukan dari golongan yang kuat agama. Kerana hal ini terjadi sewaktu saya melawat kerumahnya dan apabila sahaja azan berkumandang dengan segera semua anak-anaknya beredar mengambil udzu dan tanpa berlengah terus mengerjakan solat. Sementara itu saya terpaksa berkerja keras untuk menyuruh anak-anak saya bersolat sehingga selalu saya naik angin. Dia dengan selemba memberitahu dia hanya mengamalkan ayat 40 dari surah Ibrahim sejak dari dahulu lagi dan menjadi amalan hariannya sehingga sekarang. 
There sighed my friend that I wonder and want to know the secrets like where he can make up all the children of men and women, big and small offering of prayers at once even though he is not of the strong religious. Because this is the case when I visited his house and when the adhan sounded immediately all the children left without delay take udzu and continue their prayers. Meanwhile I had to work hard to tell my kids I always pray to wind up. He tells her to just practice  verse 40 of Surah Ibrahim over the years and become a daily practice until now.


HURAIAN AYAT

Nabi AlLah Ibrahim AS meminta & memohon kapada AlLah SWT agar dirinya tergolong ke dalam senarai manusia yang suka akan solat, yang mampi menjadikan solat sebagai hobi. Yang berasa seronok jika boleh solat. Yang berasa tidak selesa jika terlewat solat. Yang berasa seronok amat dapat berjemaah bila solat yang diwajibkan. Baginda Nabi Ibrahim juga tidak lupa untuk turut mendoakan agar semua anak cucunya juga menjadi manusia yang gemar bersolat sama ada solat yang diwajibkan atau solat yang disunahkan. Lalu kita sebagai anak cucu yang berketurunan Nabi Ibrahim ini molek benarlah menjadikan doa ini sebagai amalan kita kerana doa ini merupakan doa yang diajar oleh AlLah SWT bukan rekaan Nabi Ibrahim AS semata-mata.

 Jadi tidak rugi untuk mengamalkannya dan boleh dibuat bila-bila masa sahaja dengan PERCUMA tanpa sebarang bayaran.

DESCRIPTION OF VERSE
Prophet of God asked Abraham Alihi Greetings & besought Allah to himself belongs to the list of people who would like prayer, which could make the prayer as a hobby. Who feel good if you can pray. Who feel uncomfortable if delayed prayers. Enjoyed a very able congregational prayers when required. Prophet Ibrahim also not forget to also pray that all the children and grandchildren also human like either praying the obligatory prayer or prayer disunahkan. Then we as descendants of Abraham's descendants pretty true to make this prayer as we practice prayer because prayer is taught by Allah not Ailihi Salam Ibrahim design alone.
  So do not lose to practice and can be made at any time for FREE without any charges..


No comments:

Post a Comment