Koleksi Rahsia Doa Dan Amalan Penunduk, Pengasih, Pelaris Dan Agar Desegani

Thursday, March 14, 2013

Doa pelembut hati anak, suami isteri,rakan ketua


.

Doa Melembutkan Hati Anak/suami/isteri/rakan/ketua dll

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

اَللَّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ عَلَى سَيِّدِنَا م


1) Diawali dengan membaca surah Al-Fatihah 1x
2) Baca Surah Al-Hasyr, ayat 21:

21. "Sekiranya Kami turunkan Al-Quran ini ke atas sebuah gunung, nescaya engkau melihat gunung itu khusyuk serta pecah belah kerana takut kepada Allah. Dan (ingatlah), misal-misal perbandingan ini Kami kemukakan kepada umat manusia, supaya mereka memikirkannya."
3) Baca Surah Taha, ayat 1 hingga 5:
Terjemahan:
"To Ha (Allah yang mengetahui maksudnya). Tiada Kami (Allah) turunkan kepadamu al-Quran ini supaya engkau celaka (menyusahkan engkau)! Melainkan untuk menjadi peringatan bagi orang yang takut. (Al-Quran) yang diturunkan daripada Tuhan, yang menciptakan bumi dan beberapa langit yang tinggi. Tuhan yang Pengasih, di atas singgahsana Dia bersemayam (berkuasa). Dia mempunyai apa yang ada di langit, dan di bumi, serta di antara keduanya dan apa yang ada di bawah tanah."
translation:
"To Ha (He who know what it means). No We (Allah) have sent down to thee the Book is so wretched (you trouble)! Unless an admonition to those who fear. (Al-Qur'an) sent down from God, the Creator earth and some sky high. Loving God, He dwells on the throne (authority). He has what is in the heavens and on earth, as well as between them and what is under the ground. "

4) Then pray:
4) Kemudian berdoa:

     "Ya Allah, lembutkanlah hatinya sebagaimana Engkau melembutkan bagi Daud akan besi"
"O God, Thou soften his heart is softening of David Steel"
Boleh dibaca lalu ditiup di ubun-ubun terutama ketika mereka sedang tidur, atau dibaca pada air dan di beri minum, atau pun makanan saperti nasi dan lain-lain

Doa di atas boleh digunakan untuk semua orang yang keras hati, sentiasa melawan dan tidak menurut kata. Ini termasuklah untuk melembutkan diri sendiri. Untuk kegunaan diri sendiri, letakkan tangan kanan di dada iaitu di bahagian hati dan baca doa di atas. Kemudian tarik nafas perlahan-lahan hingga habis dan lepaskan. Untuk kegunaan orang lain, ketika membaca doa, letakkan tangan kanan di dada iaitu di bahagian hati orang yang meminta pertolongan tadi. Bagi orang yang meminta doa pelembut hati melalui wakil, air diberikan untuk diminum.
Can be read past blown in the crown, especially when they are asleep, or read on and given water to drink, or even food such as rice and other


Above prayer can be used for all hard-hearted person, always fighting and not on hearsay. This includes self soften. For their own use, put your right hand on the chest of the heart and read the prayer above. Then take a deep breath slowly to run out and drop. For the use of others, while reciting prayers, put your right hand on the chest of hearts that seek help earlier. For people who ask for prayer softener heart through a representative, given water to drink.
* di ruangan (nama)……..letakkan nama orang yang hendak dilembutkan hati / diri sendiri
 Ayat pelembut hati untuk berjumpa orang yang kita hajati 

 In column (name) ........ put the name of the person to be softened heart / self

  Verse softener heart to see people we requested

Hendaklah membaca surah At-Taubah ayat 128 & 129 semasa
berjumpa atau bertentang mata






[128] Sesungguhnya telah datang kepada kamu seorang Rasul dari golongan kamu sendiri (iaitu Nabi Muhammad s.a.w), yang menjadi sangat berat kepadanya sebarang kesusahan yang ditanggung oleh kamu, yang sangat tamak (inginkan) kebaikan bagi kamu, (dan) ia pula
menumpahkan perasaan belas serta kasih sayangnya kepada orang-orang yang beriman

[129] Kemudian jika mereka berpaling ingkar, maka katakanlah (wahai Muhammad): "cukuplah bagiku Allah (yang menolong dan memeliharaku), tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia; kepadaNya aku berserah diri, dan Dia lah yang mempunyai Arasy yang besar"

128] Indeed, there has come unto you a Messenger from amongst yourselves (ie the Prophet), which became very grieves for your suffering, the very greedy (want) good for you, (and) it was
shed unkind and affection to those who believe


[129] But if they turn away, then say (O Muhammad SAW): "Allah is enough for me (the trusting), there is no God (worthy of worship) but He: On Him is my trust, and He is the Mighty Throne "




No comments:

Post a Comment